Recycled sterling silver.

sterling silver recycled limani organic production

När jag startade LIMANI ville jag driva ett smyckemärke som var hållbart i varje del av verksamheten. Smyckena skulle vara stilrena i ett material som höll generationer framöver men också gick att återvinna och skapa nya smycken av. Det silver jag använder är återvunnet från silversmeder och överblivna eller använda smycken. Jag köper in det från Sargenta i Malmö som i sin tur köper in silvret från en återvinningsfabrik i Norge.

Det har alltid varit otroligt viktigt för mig att själv få tillverka smyckena, att få bearbeta silvret och skapa den design jag strävar efter från ritbord till färdig produkt, allt i mina händer.
Jag har ofta fått frågan varför jag inte lägger ut produktionen och enbart sitter med design och försäljning. Det finns en mängd förklaringar varför jag väljer att hålla produktionen så nära kärnan, mig. En av dem är att jag inte kan garantera att varken arbetsvillkor eller miljövänlighet efterföljs till den standarden jag har. En annan del är att jag älskar att producera men också producera speciellt utformade smycken för kunder med egna designtankar och drömmar.

